Headlines:

យុវជន​ជា​សសរ​ស្ដម្ភ​ក្នុង​ការ​លើក​ស្ទួយ​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​



121107_06d

ខ្មែរ​មិន​ត្រឹម​តែ​មាន​ប្រវត្ដិ​សាស្ដ្រ​ដ៏​ល្អ​ផូរ​ផង់​ដែល​អាច​កសាង​ប្រាសាទ​ធំៗ ចម្លាក់​រចនា​និង​សិល្បៈ​បុរាណ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្ដែ​ខ្មែរ​ក៏​មាន​សិល្បៈ​ក្បាច់​គុន​ដ៏​ចំណាស់​សម្រាប់​ជា​កេរ​មរតក​ដល់​កូន​ខ្មែរ​ជំនាន់​ក្រោយ​ផង​ដែរ​។

កន្លង​មក​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​មួយ​ប្រភេទ​ដែល​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​តែងតែ​ស្គាល់​នោះ​គឺ​ប្រដាល់​សេរី​បុរាណ​ខ្មែរ​។ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​និង​លើក​ស្ទួយ​ចំពោះ​ប្រដាល់​ខ្មែរ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​តាម​បណ្ដា​ស្ថានីយ​ទូរទស្សន៍​នានា​។ យ៉ាង​ណា​មិញ ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ​ល្បុក្កតោ និង​ក្រម​ខម​ជា​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ ដែល​កំពុង​តែ​រីក​ចម្រើន​ផង​ដែរ​។

ការ​រៀន​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​ពិត​ជា​អាច​ផ្ដល់​សារៈ​សំខាន់​ទាំង​សុខភាព និង​សមត្ថភាព​ការពារ​ខ្លួន​ទៀត​ផង​។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​ការ​ហាត់​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​មិន​ខុស​ពី​ហាត់​កីឡា​ដែល​ទាម​ទារ​ឲ្យ​មាន​គំនិត​ចេះ​ពិចារណា និង​ព្យាយាម​អំណត់​។​នេះ​បើ​យោង​តាម​ប្រសាសន៍​របស់​លោក​គ្រូ​តា​ក្រមា​មាស សាន គឹម​ស៊ាន វ័យ​៦៧​ឆ្នាំ​ជា​គ្រូ​បង្ហាត់​នៅ​បណ្ឌិត្យ​សភា​ល្បុក្កតោ​កម្ពុជា​។

តាម​រយៈ​បទ​សម្ភាស​លោកគ្រូ​ក្បាច់​គុន​ល្បុក្កតោ​និង​លោកគ្រូ​យុទ្ធ​ក្រម​ខម​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា​ការ​ពន្យល់​ន័យ​របស់​ក្បាច់​គុន​ទាំង​ពីរ​មាន​លក្ខណៈ​ខុស​គ្នា​បន្តិច​បន្ដួច​ហើយ​ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន​សិស្ស​ក៏​មិន​ខុស​គ្នា​ជា​ដុំ​កំភួន​អី​ដែរ​។

យោង​តាម​សៀវភៅ​វចនានុ​ក្រម​របស់​សម្តេច​សង្ឃ​រាជ​ជួន​ណាត​លោក​គ្រូ​តា​សាន​គឹមស៊ាន​បាន​ពន្យល់​ថា​៖ «ល្បុក្កតោ​ជា​ដំបង​ខ្លី​មួយ​ប្រភេទ​សម្រាប់​កាន់​អប​ផ្ទាប់​នឹង​កំភួន​ដៃ​ជា​គ្រឿង​ការពារ​រង​ដំបង​វែង​ឬ​បុក​ចុះ​ការពារ​ខ្លួន​»។

លោក បាន​បន្ដ​ថា​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ចំនួន​អ្នក​រៀន​ក្បាច់​គុន​ល្បុក្កតោ​មាន​ការ​កើន​ឡើង ប៉ុន្ដែ​វា​នៅ​មាន​កម្រិត​នៅ​ឡើយ ពីព្រោះ​យុវជន​ខ្មែរ​នៅ​មិន​ទាន់​ចាប់​អារម្មណ៍​ខ្លាំង​នោះ​ទេ​។ យ៉ាង​ណា​មិញ វា​បែរ​ជា​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ពី​សំណាក់​ជន​បរទេស​ទៅ​វិញ​។

ជាក់​ស្ដែង លោក​Andrea Careth​អាយុ​២៦​ឆ្នាំ​ជា​ជនជាតិ​អ៊ីតាលី​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា​៖ «ខ្ញុំ​ធ្លាប់​បាន​ហាត់​រៀន​ក្បាច់​គុន​កុងហ៊្វូ​បី​ឆ្នាំ​មុន​នឹង​ហាត់​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​នៅ​ទីនេះ​។​កាល​នោះ ខ្ញុំ​បាន​ឃើញ​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​នៅ​ក្នុង​វីដេអូ​វា​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ចាប់​អារម្មណ៍​ជា​ខ្លាំង​ពី​ព្រោះ​វា​ពិត​ជា​ចម្លែក​និង​ថ្មី​ចំពោះ​រូប​ខ្ញុំ​។ ខ្ញុំ​មក​កម្ពុជា​ដើម្បី​ហាត់​ក្បាច់​គុន​ដោយ​សារ​តែ​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​មាន​តិច​និក​ល្អៗ​ក្នុង​ការ​ប្រយុទ្ធ​ព្រម​ទាំង​ធ្វើ​ឲ្យ​រាងកាយ​និង​ចិត្ត​គំនិត​មាន​ដំណើរ​ការ​ល្អ»​។

លោក បាន​បន្ដ​ប្រកប​ដោយ​អំនួត​ថា៖ «បន្ទាប់​ពី​ទទួល​បាន​ក្រមា​ខ្មៅ​ខ្ញុំ​នឹង​ត្រឡប់​ទៅ​ស្រុក​កំណើត​វិញ ហើយ​នឹង​ធ្វើ​ជា​គ្រូ​បង្រៀន​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​នៅ​ទី​នោះ​ព្រម​ទាំង​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ដល់​ប្រជាជាតិ​របស់​ខ្ញុំ​ដែរ។​ខ្ញុំ​គិត​ថា​វា​ពិត​ជា​មាន​ភាព​ទាក់​ទាញ​ចំពោះ​ប្រជាជន​អ៊ីតាលី​ពីព្រោះ​វា​ពិត​ជា​ថ្មី​សម្រាប់​យើង​»។

វា​ជា​ជោគ​ជ័យ​និង​មោទនភាព​មួយ​សម្រាប់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដែល​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​យើង​ទទួល​បាន​លេខ​មួយ​នៅ​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​បង្ហាញ​ពី​ទិវា​កីឡា​យុទ្ធ​សិល្ប៍​អន្តរ​ជាតិ​Hong Bang លើ​ទី​៣​នៅ​ទី​ក្រុង​ហូជីមិញ (Hong Bang International Martial Arts Festival) ដែល​មាន​២៥​ប្រទេស​ចូល​រួម​កាល​ពី​ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ​២០១២​កន្លង​ទៅ​នេះ​។

ស្រដៀង​គ្នា​ដែរ លោក​យូ ជឿន​នរៈ​សិង្ហ​អាយុ​២៥​ឆ្នាំ​ជា​គ្រូ​បង្ហាត់​នៅ​សមាគម​យុទ្ធ​ក្រម​ខម បាន​លើក​ឡើង​ថា​៖ «​យើង​ជា​ខ្មែរ ដូច្នេះ​យើង​ប្រាកដ​ជា​ចង់​ឲ្យ​កូន​ខ្មែរ​ជំនាន់​ក្រោយ​បាន​រៀន​និង​យល់​ដឹង​អំពី​មរតក​ខ្មែរ​ព្រម​ទាំង​រក្សា​សម្បត្ដិ​ដូន​តា​ផង​ដែរ​»។

លោក ជឿន​នរៈ​សិង្ហ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ខម​ជា​ឈ្មោះ​ខ្មែរ​ដើម​ដែល​មាន​តាំង​ពី​ព្រេង​នាយ​មក​រី​ឯ​យុទ្ធ​ក្រម​ខម​មក​ពី​ពាក្យ​«​រណ​វិជ្ជា​» ដែល​ជា​ក្បួន​ចម្បាំង​របស់​ទ័ព​ហៅ​ថា​ក្បួន​វិជ័យ​សង្គ្រាម​។

យ៉ាង​ណា​មិញ លោក​គ្រូ​គុន​ទាំង​ពីរ បាន​អះអាង​ថា ក្បាច់​គុន​សម័យ​ឥឡូវ​មិន​មែន​ហាត់​ដើម្បី​ច្បាំង​អី​ទេ​វា​ជា​កីឡា​ពង្រឹង​សុខភាព និង​ការពារ​ខ្លួន​ជា​ពិសេស​ជំនួយ​ដល់​ផ្នែក​ស្មារតី​និង​ចេះ​តស៊ូ អំណត់​អត់​ធ្មត់​។

ដូច្នេះ​ដើម្បី​លើក​កម្ពស់ និង​អភិរក្ស​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ លោក​គ្រូ​ទាំង​ពីរ​បាន​ខិត​ខំ​បង្ហាត់​បង្រៀន​សិស្ស និង​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ទៅ​តាម​បណ្ដា​ប្រទេស​នានា​តាម​រយៈ​ការ​ប្រកួត​និង​សម្ដែង​ជា​ដើម​។

គួរ​ឲ្យ​កត់​សម្គាល់​ដែរ​ថា​ថ្មី​ៗ​នេះ លោក​គ្រូ​តា​ក្រមា​មាស បាន​ចង​ក្រង​ឯកសារ​អំពី​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​សម្រាប់​តម្កល់​ទុក​សម្រាប់​ក្មេង​ជំនាន់​ក្រោយ​។

ចំណែក​ឯ​លោក​ហេង​សុខដា​អាយុ​២៤​ឆ្នាំ​ជា​សមាជិក​ក្នុង​សមាគម​យុទ្ធ​ក្រមខម​បាន​និយាយ​ដែរ​ថា​៖ «​ខ្ញុំ​ហាត់​រៀន​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​យើង​រយៈ​ពេល​៥​ឆ្នាំ​។ វា​ជួយ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មាន​សុខភាព​ល្អ​និង​ពង្រឹង​អារម្មណ៍​ស្មារតី​ទៀត​ផង​ហើយ​ខ្ញុំ​ចេះ​ស្រឡាញ់​វប្បធម៌​របស់​ខ្លួន​ដែល​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​យើង​បង្រៀន​មនុស្ស​ទាំង​ផ្លូវ​កាយ​និង​ផ្លូវ​ចិត្ត​»។

រីឯ​កញ្ញា​អេង​ស៊ូ​ម៉ាឡា​អាយុ​២៣​ឆ្នាំ​ជា​សិស្ស​ឆ្នាំ​ទី​៤​នៃ​បណ្ឌិត្យ​សភា​ល្បុក្កតោ​កម្ពុជា​មាន​មតិ​ស្រដៀង​គ្នា​ដែរ ដំបូង​ឡើយ​កញ្ញា​មាន​គំនិត​រៀន​ក្បាច់​គុន​បរទេស​ក្រោយ​មក​ទើប​ប្ដូរ​គំនិត​នេះ​មក​រៀន​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​វិញ​។

ដើម្បី​ចូល​រួម​អភិវឌ្ឍ​និង​អភិរក្ស​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​ឲ្យ​គង់វង្ស​និង​ស្ថិត​ស្ថេរ​លោក​ជុក​ជំនោរ​ជា​មន្រ្តី​អគ្គនាយក​ដ្ឋាន​ទេស​ចរណ៍​បាន​ថ្លែង​ប្រាប់​ឲ្យ​ដឹង​ថា​៖ «បច្ចុប្បន្ន​ការ​ដាក់​ក្បាច់​គុន​ខ្មែរ​(ល្បុក្កតោ) ទៅ​ជា​បេតិកភណ្ឌ​ពិភពលោក​យើង​កំពុង​តែ​ដំណើរ​ការ​ប៉ុន្តែ​មិន​ទាន់​ប្រាកដ​ថា​នៅ​ពេល​ណា​ច្បាស់​លាស់​នោះ​ទេ​ពីព្រោះ​យើង​កំពុង​តែ​រៀបចំ​ឯកសារ​និង​ស្វែង​រក​ព័ត៌មាន​បន្ថែម​។​ចំពោះ​ការ​ដាក់​ចូល​នេះ យើង​មាន​គោល​បំណង​អភិវឌ្ឍ​អភិរក្ស​វប្បធម៌​យើង​និង​កុំ​ឲ្យ​មាន​ការ​ភាន់​ច្រឡំ​ពី​អ្នក​ដទៃ​ទៀត​»។

ចំណែក​ឯ​លោក​វ៉ាត់ ចំរើន​ជា​អគ្គលេខា​នៃ​គណៈ​កម្មាធិការ​ជាតិ​អូឡំាពិក​កម្ពុជា​បាន​ថ្លែង​ថា៖ «ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​ជា​ព្រលឹង​និង​អត្តសញ្ញាណ​របស់​ខ្មែរ​ដែល​យើង​កំពុង​តែ​ព្យាយាម​អភិរក្ស​និង​ដាក់​បញ្ចូល​ក្បាច់​គុន​មួយ​របស់​ខ្មែរ​ឲ្យ​បាន​កា្លយ​ទៅ​ជា​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី​»។

ចំពោះ​ការ​លើ​កស្ទួយ​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​នេះ លោក​ថោង​កែវ​ប៊ុនណាត​ជា​មន្រ្តី​រាជការ​នៃ​ក្រសួង​អប់រំ​យុវជន​និង​កីឡា បាន​លើក​ឡើង​ថា៖​«ខ្ញុំ​ពេញ​ចិត្ត​ចំពោះ​ការ​ដាក់​បញ្ចូល​ក្បាច់​គុន​បុរាណ​ខ្មែរ​ទៅ​ក្នុង​កម្ម​វិធី​សិក្សា​នៅ​តាម​សាលា​រដ្ឋ​ប៉ុន្តែ​គម្រោង​នេះ​កំពុង​តែ​សិក្សា​និង​ស្ទាប​ស្ទង់​ពី​ផល​ប៉ះពាល់​របស់​វា​នៅ​ឡើយ​ដែល​ប្រហែល​ជា​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​យូរ​»។

លោក បាន​បន្ដ​ថា៖ «​យ៉ាង​ណា​មិញ​ខ្ញុំ​ស​ង្ឃឹម​ថា​គម្រោង​នេះ​នឹង​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​ពីព្រោះ​វា​បាន​ជួយ​ឲ្យ​កូន​ខ្មែរ​ជំនាន់​ក្រោយ​យល់​កាន់​តែ​ច្បាស់​ពី​សម្បត្តិ​វប្បធម៌​របស់​យើង​»​៕