ក្រុងសេអ៊ូល៖ នៅក្នុងសង្គមប្រឌិតដ៏ពោរពេញទៅដោយភាពភ័យខ្លាច ភាពយន្ដ «Squid Game» ដ៏ពេញនិយមនៅលើ Netflix បានបញ្ជូលរឿងរ៉ាវតក់ស្លុកបញ្ហាក្នុងសង្គម និងអំពើហិង្សាបង្ហូរឈាមឥតស្រាកស្រាន្ដ ដើម្បីរំលេចជាសាច់រឿងបែបថ្មីក្នុងវប្បធម៌កូរ៉េទៅកាន់ពិភពលោក។
សាច់រឿងបង្ហាញពីឆាកជីវិតដ៏ផុយស្រួយរបស់ពលរដ្ឋ ដែលធ្លាក់ទៅក្នុងបំណុលវាន់ក កម្មករចំណាកស្រុក និងអ្នករត់ចោលប្រទេសកូរ៉េខាងជើង ក្នុងការប្រកួតប្រជែងក្នុងល្បែងក្មេងបែបប្រពៃណី ដើម្បីបណ្ដើមប្រាក់រង្វាន់ ៤៥,៦ ពាន់លានវ៉ុន (៣៨ លានដុល្លារ) ក្នុងល័ក្ខខណ្ឌប្រកួតដ៏អាថ៌កំបាំងហើយអ្នកចាញ់នឹងត្រូវស្លាប់។
ការបញ្ចូលល្បែងដ៏គួរឱ្យនឹករឭកពីកុមារភាព និងបញ្ហាស្មុគស្មាញក្នុងជីវិតនាពេលបច្ចុប្បន្ន រួមទាំងតម្លៃផលិតកម្មខ្ពស់ និងការរចនាឈុតដ៏ប្រណីតកាន់តែធ្វើឱ្យភាពយន្ដនេះល្បីខ្លាំងនៅជុំវិញពិភពលោក។
ក្នុងរយៈពេលមិនប៉ុន្មានថ្ងៃនៃការចេញផ្សាយកាលពីខែមុននាយកប្រតិបត្តិ Netflix បាននិយាយថា៖ «វានឹងក្លាយជាភាពយន្ដឈានមុខគេបំផុតរបស់យើង»។
វាគឺជាការបង្ហាញថ្មីនៃឥទ្ធិពលដែលកំពុងលូតលាស់នៃវប្បធម៌ដ៏មានប្រជាប្រិយរបស់កូរ៉េខាងត្បូង បន្ទាប់ពីក្រុមចម្រៀង K-pop ដ៏ល្បីល្បាញ BTS និងខ្សែភាពយន្ត «Parasite» ឈ្នះពានអូស្ការ។
ក្រុមអ្នកវិភាគនិយាយថាក្រៅពីជាឈុតឆាកស្ទីលបែបកូរ៉េសាច់រឿង និងដំណើររិះគន់លើបញ្ហាសង្កត់សង្កិនពីពួកមូលធននិយម ឆ្លុះបញ្ចាំងទិដ្ឋភាពនៅគ្រប់ទីកន្លែងជាគ្រោះស្ទួនពីលើការរីករាលដាលនៃមេរោគឆ្លងកូវីដ ១៩ ដែលកំពុងបង្កើតជាវិសមភាពសកលកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរនិងជាដើមចមឱ្យមានការតវ៉ានៅគ្រប់ទីកន្លែង។
សាស្រ្តាចារ្យជនជាតិកូរ៉េ សារ៉ន យូន នៅសាកលវិទ្យាល័យ Notre Dame សហរដ្ឋអាមេរិកបានប្រាប់ AFP ថា៖ «សង្គមមើលឃើញតែផលប្រយោជន៍ជាជាងអាយុជីវិតបុគ្គល គឺជារឿងរ៉ាវដែលយើងបានឃើញក្នុងសង្គមមូលធននិយមនៅទូទាំងពិភពលោក»។
Netflix កាលពីខែកុម្ភៈបានប្រកាសពីគម្រោងចំណាយ ៥០០ លានដុល្លារនៅឆ្នាំនេះ លើការផលិតភាពយន្ដភាគ និងភាពយន្ដដុំនៅប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង តែមួយ។
លោក ថេដ សារ៉ានដុស ជាសហនាយកប្រតិបត្តិរបស់ Netflix បាននិយាយថា៖ «ក្នុងរយៈពេលពីរឆ្នាំចុងក្រោយនេះយើងបានឃើញពិភពលោកជាប់ចិត្ដនឹងសាច់រឿងកូរ៉េដែលផលិតនៅប្រទេសកូរ៉េ និងត្រូវបានទស្សនាតាម Netflix ទូទាំងពិភពលោក»។
អ្នកដឹកនាំរឿង «Squid Game» លោក វ៉ាង ដុងយុក បានបញ្ចប់ការនិពន្ធសាច់រឿងតាំងពីមួយទសវត្សរ៍មុន មិនអាចរកមូលនិធិផលិត ដោយសារវិនិយោគិនមានការស្ទាក់ស្ទើរ និងបានហៅថារឿងនេះថា «ឃោរឃៅពេកមិនឆ្លុះបញ្ចាំងពីតថភាពសង្គម និងពិបាកយល់»។
ស្នាដៃពីមុនរបស់ផលិតកររូបនេះ បានបង្ហាញពីរឿងរ៉ាវជាច្រើន រួមទាំង ការរំលោភបំពានផ្លូវភេទ ការស្មូមកូនឆ្លងដែន និងពិការភាព ដោយផ្អែកលើព្រឹត្តិការណ៍នៃជីវិតពិត។
ក្រុមហ៊ុន Netflix ផ្តល់ជូនទាំងការបញ្ជូលសំឡេង និងការបកប្រែអក្សរខាងក្រោមទៅតាមភាសាជាច្រើនដើម្បីពង្រិកវិសាលភាពនៃទស្សនិកជនសក្តានុពលរបស់ខ្លួន។
លោក ប្រាយអេន ហ៊ូ សាស្រ្តាចារ្យភាពយន្តនៅសាកលវិទ្យាល័យរដ្ឋសាន់ដាយហ្គោនៅសហរដ្ឋអាមេរិកបាននិយាយថាការពិតវាមានប្រជាប្រិយនៅក្នុងប្រទេសជិត ១០០ ដែលសបញ្ជាក់ថា វាមិនត្រូវបានផលិតឡើងសម្រាប់តែទស្សនិកជនលោកខាងលិចទេ។
លោកបានប្រាប់ AFP ថា៖ «ទស្សនិកជនបស្ចិមប្រទេស បានភ្ជាប់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយបរទេសជាមួយរឿងរ៉ាវនៃភាពក្រីក្រហើយវាបានក្លាយជាវិធីមួយក្នុងការអង្កេតពីដំណើរវិវឌ្ឍថយក្រោយនៃបណ្ដាប្រទេសដទៃទៀតក្នុងពិភពលោក»។
លោកបន្ដថា៖ «ភាពពិសេសអំពីរឿង Parasite និង Squid Game គឺថាខណៈស្នាដៃសាច់រឿងឆ្លុះបញ្ចាំងពីភាពក្រីក្រក្នុងសង្គម និងវណ្ណៈទាបខ្ពស់ ពួកគេក៏បានបង្ហាញអំពីភាពទំនើបនៃបច្ចេកទេស និងសិល្បៈនៃការរៀបចំថតភាពយន្តរបស់កូរ៉េផងដែរ»៕ AFP/RS