The Phnom Penh Post Search

Search form

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - លោក នួន រតន៍ ចែករំលែក​បទពិសោធ​ជា​អ្នក​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍




លោក នួន រតន៍ ចែករំលែក​បទពិសោធ​ជា​អ្នក​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍

លោក នួន រតន៍ (ខាង​ឆ្វេង​ដៃ) ស្ថាបនិក​ក្រុមហ៊ុន​ថតរូប ១៨ Photography។
លោក នួន រតន៍ (ខាង​ឆ្វេង​ដៃ) ស្ថាបនិក​ក្រុមហ៊ុន​ថតរូប ១៨ Photography។ រូបថត នួន រតន៍

លោក នួន រតន៍ ចែករំលែក​បទពិសោធ​ជា​អ្នក​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍

ស្ថិត​ក្នុង​វ័យ​៣០​ឆ្នាំ លោក នួន រតន៍ គឺជា​បុគ្គលិក​ក្នុង​មន្ទីរពេទ្យ​ឯកជន​មួយ និង​បាន​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​ឲ្យ​ទៅ​ជា​អ្នក​ថតរូប​អាជីព​ម្នាក់​នៅ​ខេត្ត​សៀមរាប​ផង​ដែរ។ ថ្វីបើ​លោក​មិន​បាន​រៀន​វិជ្ជា​ថតរូប​ពី​សាលា​ល្បីៗ​យ៉ាង​ណា​ក្តី រតន៍​ដែល​មាន​ទេពកោសល្យ​លើ​ជំនាញ​នេះ​ផង​នោះ បាន​ឆ្លៀត​ពេល​ទំនេរ​ពី​ការងារ ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ស្វ័យសិក្សា ស្រាវជ្រាវ សួរនាំ​ពី​អ្នកជំនាញៗ​ជាច្រើន រហូត​បាន​ចេះ​ស្ទាត់​លើ​មុខ​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់​មួយ​នេះ។

មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន លោក​ក៏​បាន​ក្លាយ​ជា​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ថតរូប «១៨ Photography» ដែល​មាន​ទទួល​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍ និង​កម្មវិធី​ផ្សេង​ទៀត​ផង​។

Content image - Phnom Penh Post

លោក រតន៍ បាន​រំព្ញក​ពី​មូលហេតុ​ដែល​នាំឲ្យ​លោក​ចូលចិត្ត​ការ​ថតរូប​ថា គំនិត​ស្រឡាញ់​ការ​ថតរូប ផ្តើម​ចេញ​ពី​ពេល​ដែល​លោក បាន​ឃើញ​អ្នក​ថតរូប​អាជីព​បរទេស​ម្នាក់ ដែល​បាន​ផ្តិត​យក​ទិដ្ឋភាព​ជាច្រើន ដែល​មាន​អត្ថន័យ និង​ខ្លឹមសារ​យ៉ាង​ជ្រាលជ្រៅ។

ភាព​ទាក់ទាញ ព្រមទាំង​អត្ថន័យ​ទាំងអស់​នោះ​បាន ជំរុញ​ទឹកចិត្ត​លោក ឲ្យ​ចង់​ក្លាយ​ទៅ​ជា​អ្នក​ថតរូប​ដ៏ជំនាញ​ម្នាក់​ចាប់ពី​ពេល​នោះ​មក។ លោក​ពោលថា៖ «គ្រប់​រូបភាព រៀងរាល់​គ្រប់​វិនាទី សុទ្ធតែ​មាន​ភាព​ខុសប្លែក​គ្នា ហើយ​តួនាទី​របស់​អ្នកថតរូប គឺ​ផ្តិត​យក​រូបភាព​ដែល​ខុសប្លែក​គ្នា​ទាំងអស់​នោះ​ដើម្បី​ទុក​ជា អនុស្សាវរីយ៍​ដល់​អ្នក​ជំនាន់ក្រោយ»។

ដំបូង​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៨ លោក បាន​ចាប់ផ្តើម​អនុវត្ត​ថតរូប​ដោយ​ប្រើ​កាមេរ៉ា​តូចៗ(Point &Shot​)។ មួយ​ឆ្នាំ​ក្រោយមក​លោក​បាន​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​ទៅ​ដល់​ការ​ប្រើប្រាស់​កាមេរ៉ា​ធំៗ ​(DSLR) ដូចជា​ប្រភេទ ​NIKON ជាដើម​ដែល​លោក​និយម​ប្រើប្រាស់​សព្វថ្ងៃ​នេះ។ ក្នុង​ការ​រៀន​ថតរូប​នោះ​ដែរ លោក​មិន​បាន​ឆ្លងកាត់​ការ​បង្រៀន​ជា​ផ្លូវការ​នោះ​ទេ គឺ​លោក​បាន​រៀន​ពី​មិត្តភក្តិ ការ​ចែករំលែក​របស់​អ្នកថតរូប​កម្ពុជា​មួយ​ចំនួន និង​តាមរយៈ​ការ​មើល​វីដេអូ​យូធូប​ដោយ​ខ្លួនឯង។

Content image - Phnom Penh Post

លោក រតន៍ បាន​ចំណាយ​ពេលវេលា​ជាច្រើន​ឆ្នាំ​ក្នុង​ការ​ដើរ​ថតរូប​ស្ទើរ​គ្រប់​ទីកន្លែង ដើម្បី​ហ្វឹកហ្វាត់​ជំនាញ​បន្ថែម​ដែល​រូប​ភាគច្រើន​គឺជា​រូប​ទេសភាព ​(Landscape) រូប​សខ្មៅ​ឬ​រូប​មនុស្ស។ រហូត​មក​ដល់​ពាក់កណ្តាល​ឆ្នាំ​ ២០១៣ ទើប​លោក​សម្រេចចិត្ត​បើក​ក្រុមហ៊ុន​ថតរូប​មួយ​ឡើង ដោយ​ផ្តោត​សំខាន់​លើ​ការ​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍។

មូលហេតុ​ដែល​លោក​សម្រេចចិត្ត​បើក​អាជីវកម្ម​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍​គឺ​ដោយសារ​តែ​លោក​គិត​ថា អាជីព​មួយ​នេះ​អាច​ឲ្យ​លោក​រក​ចំណូល​បាន ហើយ​ម្យ៉ាង​លោក​គិត​ថា ការ​ថតរូប​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ជា​ការ​បង្កើត​នូវ​ស្នាមញញឹម​ដល់​គូ​ស្វាមីភរិយា​ក្នុង​ថ្ងៃ​មង្គល​របស់​គេ​ផង​ដែរ។

បើ​តាម​លោក រតន៍ ក្នុង​មួយ​ខែ​លោក​អាច​ថត បាន​ប្រហែល​ចំនួន​ ១០​ កម្មវិធី រីឯ​តម្លៃ​វិញ​គឺ​អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​ការ​ចរចា​គ្នា​ជាមួយ​នឹង​អតិថិជន។ ចំពោះ​លក្ខណ​ពិសេស​របស់​ក្រុមហ៊ុន​លោក​គឺ​ការ​រក​នឹក​ស្ទីល​នៃ​ការ​ថត​ឲ្យ​មាន​ភាព​ខុស​ប្លែក​ពីគេ និង​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍។ គូស្វាមី​ភរិយា​នីមួយៗ​ត្រូវ​បាន​តម្រូវ​ឲ្យ​ផ្ញើ​រូបថត​របស់​ពួកគេ​ជា​មុន​ដើម្បី​ឲ្យ​លោក​គិត​ពី​របៀប​នៃ​ការ​ថត​ការ​ធ្វើ​ទឹកមុខ​និង​កាយវិការ​យ៉ាង​តិច​ណាស់​មុន​ពី​២​ទៅ​៣​ថ្ងៃ​មុន​ថ្ងៃ​ចេញ​ថត។

Content image - Phnom Penh Post

ក្រៅតែ​ពី​ការ​ថត​រូបអាពាហ៍ពិពាហ៍​ដែល​ជា​មុខជំនួញ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ហើយ​នោះ លោក រតន៍​មាន​រសនិយម​ក្នុង​ការ​ថតរូប​ជា​លក្ខណៈ​សខ្មៅ ព្រោះ​លោក​គិត​ថា រូប​សខ្មៅ​បង្កប់​អត្ថន័យ​យ៉ាងជ្រាលជ្រៅ និង​ជា​សិល្បៈ​មួយ​បែប​ដែល​ផ្តិត​យក​តែ​សកម្មភាព​មិនមែន​បរិស្ថាន​ជុំវិញ។ លោក​លើក​ឧទាហរណ៍​នូវ​រូបថត​មួយ​សន្លឹក​ក្នុង​ចំណោម​រូប ស ខ្មៅ​ជាច្រើន​របស់​លោក ដែល​បង្ហាញ​ពី​សកម្មភាព​ក្មេង​កំពុង​បរិភោគ​បាយ​ជាមួយ​អំបិល​ម្ទេស​ក្នុង​តំបន់​កខ្វក់។

លោក​បកស្រាយ​ថា ប្រសិន​ជា​រូប​នោះ​ជា​រូប​ពណ៌​ធម្មជាតិ​វា​នឹង​ធ្វើឲ្យ​អ្នក​មើល​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ឆ្អើម តែ​ផ្ទុយ​ទៅវិញ​នៅពេល​ដែល​រូបថត​នោះ​ថត​ជា​ពណ៌​សខ្មៅ វា​បាន​បង្ហាញ​សារ​យ៉ាង​ល្អ​ទៅវិញ​ពី​សកម្មភាព​របស់​តួអង្គ​ក្នុង​រូប​ជា​ជាង​បរិស្ថាន​ដែល​កខ្វក់​នៅ​ជុំវិញ។

ដើម្បី​ជា​ការ​ចែករំលែក​លោក នួន រតន៍ បាន​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធ​មួយ​ចំនួន​ទាក់ទង​នឹង​ការ​ថតរូប​របស់​លោក​ដូចតទៅ​នេះ​៖

- ពេលវេលា​សម្រាប់​ថត ​(Time): លោក​ចូលចិត្ត​ថត​ពេល​ព្រឹក ពី​ម៉ោង​៨​កន្លះ​ព្រឹក​ទៅ​ដល់​ម៉ោង​ ១១ និង​សម្រាប់​ពេល​ថ្ងៃ​ពី​ម៉ោង​ ៣ ​រសៀល​ដល់​ម៉ោង​ ៦ ​កន្លះ​ល្ងាច។

លោក​បាន​ពន្យល់​ថា ពេលវេលា​នោះ​គឺ​ល្អ​ដោយសារ​តែ​វា​មិន​សូវ​មាន​ពន្លឺ​ជះ​ខ្លាំង​វា​ល្មម​សម្រាប់​ការ​ជះ​ជាមួយ​នឹង​បន្ទះ​ពន្លឺ។ ម្យ៉ាង​ម៉ោង​នោះ​គឺ​វា​មិន​សូវ​ក្តៅ​ខ្លាំង​សម្រាប់​ម៉ូដែល​វិញ​មិន​មាន​ការ​ធុញទ្រាន់​ក្នុង​ការ​ថត​ផង​ដែរ។ ក្រៅពី​នេះ លោក​ថា ពេល​ថ្ងៃ​លិច និង​ថ្ងៃរះ​ក៏​ធ្វើឲ្យ​រូបភាព​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ​ដែរ។

Content image - Phnom Penh Post

- ទីតាំង​នៃ​ការ​ថត (Location): ត្រូវ​រក​ទីតាំង​ណា​ដែល​មាន​បរិស្ថាន​ស្អាតល្អ និង​ទាក់ទាញ។ សម្រាប់​ការ​ថត Pre Wedding ចាំបាច់​ណាស់​ចំពោះ​ទីតាំង​ដែល​មាន​សោភ័ណ្ឌភាព អត្ថន័យ ខ្លឹមសារ ទាក់ទង​នឹង​ប្រធានបទ​ដែល​យើង​ថត។

-ពន្លឺ (Light): វា​សំខាន់​ណាស់។ សម្រាប់​លោក លោក​ប្រើ​បន្ទះ​ពន្លឺ និង​ភ្លើង​ជំនួយ ៣​គ្រាប់​នៅ​កន្លែង​ងងឹត ដោយសារ​វា​អាច​ជួយ​ធ្វើឲ្យ​រូប មាន​ពន្លឺ និង​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ភាព​ស្រទន់។ ពន្លឺ​មិន​អាច​ឲ្យ​ឆេះ​បាន​ទេ បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ​រូប​នឹង​បាត់បង់​គុណភាព។

- សម្ភារ​ប្រើប្រាស់ (Equipment): ជា​ចំណូល​ចិត្ត​របស់​លោក លោក​ប្រើប្រាស់​កាមេរ៉ា​ប្រភេទ NIKON ជា​ជាង CANON ដោយសារ​តែ​លោក​គិត​ថា NIKON គឺ​ដើរតួ​បាន​ល្អ​ជាង​នៅពេល​ថតរូប​ទេសភាព (Lanscape)។ ក្រៅពី​នេះ​លោក​បាន​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ​ផង​ដែរ​រួមមាន Tripod, Lens​, Flash light , remote Flash, battery ជាដើម។ យ៉ាងណា​មិញ លោក​បាន​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា​បើ​មាន​តែ​របស់​ប្រើប្រាស់ ល្អ​តែ​អ្នកថត​មិន​ចេះ​ក៏​មិន​អាច​ថតរូប​ចេញ​មក​ល្អ​បាន​ដែរ វា​ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​ទាំង​ព្រម។

Content image - Phnom Penh Post

- ការ​កែ​រូបភាព (Editing): នេះ​ជា​រឿង​សំខាន់​ផង​ដែរ​សម្រាប់​អ្នក​ថតរូប​ទាំងអស់​ដែល​ត្រូវ​តែ​ចេះ​យ៉ាង​ហោចណាស់ កម្មវិធី Adobe Lightroom និង Photoshop។ សម្រាប់​រូប​លោក​ផ្ទាល់ ជាទូទៅ​ធ្វើការ​កែ​រូប​ប្រមាណ​ពី ១០​ទៅ ១៥​ភាគរយ ហើយ​ភាគច្រើន​កែ​ដើម្បី​បំបាត់​ស្នាម​មុន ឬ​ជ្រីវជ្រួញ​របស់​ម៉ូដែល៕

អត្ថបទគួរចាប់អារម្មណ៍