The Phnom Penh Post Search

Search form




Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - មន្ទីរធម្មការ​ និង​សាសនា​ខេត្តបាត់ដំបង ​ស្នើសុំ​ឱ្យមាន​​ការកែសម្រួល​រូបចម្លាក់​ព្រះពុទ្ធ​លើ​ជញ្ជាំង​ភ្នំសំពៅ

មន្ទីរធម្មការ​ និង​សាសនា​ខេត្តបាត់ដំបង ​ស្នើសុំ​ឱ្យមាន​​ការកែសម្រួល​រូបចម្លាក់​ព្រះពុទ្ធ​លើ​ជញ្ជាំង​ភ្នំសំពៅ

Content image - Phnom Penh Post
រូបចម្លាក់​ព្រះពុទ្ធ​កំពុង​សាងសង់​នៅលើ​ជញ្ជាំង​ភ្នំសំពៅ ខេត្តបាត់ដំបង​។ រូបថត ហ្វេសប៊ុក

មន្ទីរធម្មការ​ និង​សាសនា​ខេត្តបាត់ដំបង ​ស្នើសុំ​ឱ្យមាន​​ការកែសម្រួល​រូបចម្លាក់​ព្រះពុទ្ធ​លើ​ជញ្ជាំង​ភ្នំសំពៅ

បាត់ដំបងៈ ប្រធាន​មន្ទីរធម្មការ និង​សាសនា​ខេត្ត​បាត់ដំបង កំពុង​រៀបចំ​ឯកសារ ដើម្បី​ដាក់​ស្នើ​ទៅ​រដ្ឋបាលខេត្ត​ជួយ​អន្តរាគមន៍​ក្នុង​ការសម្របសម្រួល ដើម្បីឱ្យ​អ្នក​សាងសង់​ធ្វើការ​កែប្រែ​ការសាងសង់​ឱ្យបាន​ត្រឹមត្រូវ​នូវ​រូបចម្លាក់​ព្រះពុទ្ធរូប​នៅជាប់​ជញ្ជាំង​ភ្នំ​សំពៅ បន្ទាប់ពី​បាន​ពិនិត្យ​ឃើញ​ថា មាន​កំហុសឆ្គង​ពុទ្ធប្រវត្តិ​។

លោក គុណសម្បត្តិ មុនីរតន៍ ប្រធាន​មន្ទីរ​ធម្មការ និង​សាសនា​ខេត្តបាត់ដំបង​ថ្លែង​នៅ​ថ្ងៃទី​ ១២ ខែកញ្ញា​ថា ការសាងសង់​ព្រះពុទ្ធ​រូប​នៅជាប់​ជញ្ជាំង​ភ្នំ​សំពៅ​នោះ អ្នកស្នើ​បាន​សុំ​សាងសង់​រូប​ចំនួន​ ៣ ​ឋាន​ដែល​មាន ឋាន​ប្រសូត ឋាន​ត្រាស់ដឹង និង​ឋាន​បរិនិព្វាន​។

លោក​ប្រធាន​មន្ទីរ​អះអាងថា លោក​មិនដែល​បានឃើញ​គំនូស​ប្លង់​របស់​អ្នកស្នើសុំ​ឡើយ ប៉ុន្តែ​ក្រោយពី​បាន​ទៅពិនិត្យ​ជាក់ស្តែង​ទើបបាន​ដឹងថា មាន​លក្ខណៈ​ខុស​បច្ចេកទេស​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​រូប​ព្រះអង្គ​ត្រាស់ដឹង​។

លោក​ថ្លែងថា​៖ «​ចំពោះ​ការដែល​គាត់​ស្នើសុំ​សាងសង់​ហ្នឹង​ គឺ​ស្នើសុំ​ធ្វើ​រូប​ត្រាស់ដឹង ប៉ុន្តែ​ពេល​លេចចេញ​ជា​រូបរាង​បែរ​ជា​រូប​ព្រះសិទ្ធត្ថ​ផ្ចាញ់​មារ​ទៅវិញ​»​។ លោក​ប្រធាន​មន្ទីរ​អះអាង​ថា ចំពោះ​ការសូនរូប ឆ្លាក់ ឬ​ស្មិត រូប​ព្រះពុទ្ធ​នេះ ក្រសួង​ធម្មការ និង​សាសនា​បាន​ប្រកាស​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ជា​ផ្លូវការ​សៀវភៅ​ «​ទម្រង់​ពុម្ព​គំរូ​ព្រះពុទ្ធបដិមា​នៅ​កម្ពុជា​» នៅ​ថ្ងៃទី​ ១ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​ ២០១៤ ដែល​មាន​ការទទួលស្គាល់​ពី​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រសិល្បៈ​ព្រមទាំង​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ផងដែរ​។

ការសាងសង់​ខុស​ពុម្ព​រូប​ដែល​កំណត់ដោយ​ក្រសួង​ធម្មការ និង​សាសនា​បែប​នេះ ជាហេតុ​នាំឱ្យ​មាន​ការយល់ច្រឡំ​សម្រាប់​អ្នកជំនាន់ក្រោយ​ដែល​មិនបាន​សិក្សា​ស្វែងយល់ និង​មាន​ការរិះគន់​ពី​មហាជន​មកលើ​មន្ត្រី​ជំនាញ និង​អាជ្ញាធរខេត្ត​។

លោក​ថ្លែងថា​៖ «​មាន​ ២ ​ចំណុច​សំខាន់​ណាស់ ទី​១ គឺ​អ្នកជំនាន់ក្រោយ​ដែល​មិនបាន​រៀន​ចេះដឹង​ជ្រៅជ្រះ​ផ្នែក​ព្រះពុទ្ធសាសនា មិនដឹង​ពី​រចនាប័ទ្ម​ច្បាស់លាស់​សម្គាល់ថា រូប​បែប​ហ្នឹង​ជា​រូប​ត្រាស់ដឹង​ចំណុច​ហ្នឹង​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​មែនទែន​។ ទី​២ មហាជន​រិះគន់ គេ​ថា​យី ម៉េច​អាជ្ញាធរ​ ឬ​ក៏​អ្នកជំនាញ​ហ្នឹង​អត់​ដឹងអី​ទេ​បាន​ជា​ឆ្លាក់​រូប​បែប​ហ្នឹង​ថា​ជា​រូប​ត្រាស់ដឹង​?»​។

លោក​ប្រធាន​មន្ទីរធម្មការ និង​សាសនា​ថ្លែង​ទៀតថា សម្រាប់​នៅ​កម្ពុជា​ក្នុង​ការសូន​រូប ឬ​ឆ្លាក់ រូប​ពុទ្ធបដិមា គេ​មិនដែល​យក​ព្រះអង្គ​ផ្ចាញ់​មារ មក​ធ្វើជា​រូប​ព្រះពុទ្ធ​ត្រាស់ដឹង​នោះទេ បើទោះបី​ជា​រូប​ព្រះអង្គ​ផ្ចាញ់​មារ​ជា​រូប​មុនពេល​ត្រាស់ដឹង​ក៏ដោយ​។

ភ្នំពេញ​ ប៉ុស្តិ៍​ មិនអាច​ស្វែងរក​ទំនាក់ទំនង​សុំ​ការបំភ្លឺ​ពី​អ្នក​សាងសង់​រូបព្រះពុទ្ធ​នោះបានទេ ប៉ុន្តែ​បើ​តាម​គណនី​ហ្វេសប៊ុក Siv Jing ដែល​អះអាងថា ជា​កូន​របស់​អ្នកសាងសង់​បាន​ឱ្យដឹងថា ការសាងសង់​ព្រះអង្គ​ផ្ចាញ់​មារ​នេះ​គឺ​អ្នក​ផ្តើម​កសាង​ចង់ឱ្យ​ប្រទេសជាតិ​មាន​សន្តិភាព មិន​ឱ្យ​មាន​សត្រូវ​ណា​មក​បៀតបៀន​បាន និង​សុំឱ្យ​កូន​ខ្មែរ​សុខ​សប្បាយ​រៀងរហូត​៕

វីដេអូ៖

អត្ថបទគួរចាប់អារម្មណ៍