ភ្នំពេញ: ឱកា​ស​សម្រាប់​សិស្សានុសិស្ស​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​ក្លាយ​ជា​ពលរដ្ឋ​ឌីជីថល​បាន​មក​ដល់​តាម​រយៈ​កម្ម​វិធី «​បញ្ញ​វន្ដ​ឌីជីថល​» ដែល​បើក​ដំណើរ​ការ​ដោយ​ក្រសួង​ប្រៃ​សណីយ៍ និង​ទូរគមនាគមន៍។

ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​កម្មវិធី​អប់រំ​បែប​កម្សាន្ដ​នេះ​ មាន​បំណង​​ជំរុញ​គំនិត​​​ច្នៃប្រឌិត និង​សមត្ថភាព​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​លើ​ប្រធានបទ​ឌីជីថល ​សម្រាប់​​យុវជន​កម្ពុជា​ក្នុង​សម័យ​បដិវត្ដន៍​ឌីជីថល​នេះ​​។

លោក ជា វ៉ា​ត់​ដេ​ត ​​រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍ និង​ទូរគមនាគមន៍ បាន​ថ្លែង​ពេល​បើក​សម្ពោធ​ផ្លូវការ​ថា​៖ «​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល​ជា​កម្មវិធី​លើកកម្ពស់ និង​ការកសាង​ធនធាន​មនុស្ស​ឆ្នើម​របស់​កម្ពុជា​ជាពិសេស ការជំរុញ​សិស្សានុសិស្ស​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ​ឱ្យ​ស្វែង​យល់​បច្ចេកវិទ្យា​ឌីជីថល​តាមរយៈ​ការ​ចូលរួម​ប្រកួត​ប្រជែង និង​ទទួល​បាន​ការហ្វឹក​ហាត់​ពី​អ្នកមាន​ជំនាញ​»​។

​លោក​រដ្ឋមន្ដ្រី​បាន​ចុច​ប៊ូ​តុង​ដំណើរការ​កម្មវិធី «​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល​» រៀបចំ​នៅ​ថ្ងៃទី ២ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​ ២០២៣ ដែល​បើក​ឱកាស​ឱ្យ​សិស្សា​នុសិស្ស​ដាក់ពាក្យ​ប្រកួត​ប្រជែង​នៅ​ទូទាំងប្រទេស​ជាមួយ​គោលដៅ​ចាប់ផ្ដើម ៦រាជធានី​-​ខេត្ដ ដូចជាភ្នំពេញ កំពង់ចាម សៀមរាប បាត់​ដំបង កណ្ដាល និង​តាកែវ​។

​ដំណើរការ​ដាក់ពាក្យដែល​មិន​គិតថ្លៃសម្រាប់​សិស្សា​នុសិស្ស​ចាប់​ពី​ថ្នាក់​ទី១០ ដល់​ទី១២ លើរយៈ​ពេល ១៤​ សប្ដាហ៍ នឹង​ប្រព្រឹត្តទៅ​ចាប់ពី​ថ្ងៃទី ២ ដល់​ថ្ងៃទី១៩ ខែ​មិថុនា ដោយ​មាន​ក្រុង និង​ខេត្ត​ចំនួន៦ នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​ធ្វើជា​ម្ចាស់ផ្ទះ​នៃ​ការ​ប្រកួត​ចុះឈ្មោះ​។​

​លោក​បន្ដថា កម្មវិធី​នេះ​នឹង​ផ្ដល់​ចំណេះដឹង​បន្ថែម​ថ្មីៗ​ដល់​សិស្ស​-​និស្សិត​ប្រជាពលរដ្ឋ​ស្របតាម​គោលនយោបាយ​រាជរដ្ឋាភិបាលឌីជីថល​កម្ពុជា​ឆ្នាំ​២០២២ - ២០៣៥​។​ ​រាជរដ្ឋាភិបាល​ឌីជីថល ​ផ្ដោតលើ​តួ​អង្គ ៣សំខាន់ គឺ​រាជរដ្ឋាភិបាល​​ ធុរកិច្ច និង​ប្រជាពលរដ្ឋ​។

លោកវ៉ា​ត់​ដេ​ត បាន​បន្ដថា៖ «ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និងកីឡា ជា​តួ​អង្គ​សំខាន់​តែ ១​ គត់​ ក្នុងការ​គ្រប់​គ្រង​វិស័យ​អប់រំ​ទាំង​មូល ហើយ​ក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍​ និង​ទូរគ​មនាគមន៍ ​ជា​ក្រសួង​ជំនាញ​ផ្នែក​បច្ចេក​វិទ្យា ចូលរួម​ចំណែក​ជួយ​ក្នុង​វិស័យ​​អប់រំ ផ្នែក​​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​ជាការ​គិតគូរ​អេកូស៊ី​ស​ស្ទែម​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​នៃ​ផ្នែក​បច្ចេក​វិទ្យា»។ 

កម្មវិធី​នេះ​ណែនាំ​សិស្ស​ឱ្យ​ស្គាល់​ជំនាញ​ឌីជីថល​ចម្រុះ ដោយ​ការ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​តាមរយៈ​ដំណេះ​ដឹង​ និង​ជំនាញ​របស់​ពួកគេ​ រួមទាំង​ការ​​ប្រកួត​ប្រជែង​ដើម្បី​មើល​ ថាតើ​អ្នក​ណា​ជា​អ្នក​ចេះ​ច្នៃប្រឌិត​​បំផុត និង​អាច​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ពី​ ១​សប្តាហ៍​ទៅ​១​សប្ដាហ៍​ទៀត​។

លោក ជិន ថូមីត ផលិតករ​ប្រតិបត្ដិ​កម្មវិធី​បញ្ញ​វន្ដ​ឌីជីថល បាន​ចាត់​ទុក​កម្មវិធី​នេះ​ជា​គំនិត​នវានុវត្ដន៍ ​បំណង​ផ្ដល់​ឱ្យ​សិស្សានុ​សិស្ស​​នូវ​ជំនាញ និង​ដំណេះ​ដឹង​ផ្នែក​ឌីជីថល​។

គោល​បំណង​នៃកម្មវិធី​ គឺ​ប្រកាស​ជាផ្លូវការ​នូវ​ការ​ចាប់​ផ្ដើម​យុទ្ធនាការ​បញ្ញ​វន្ដ​ឌីជីថល​ ជូនដំណឹង​ដល់​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ និង​ដៃគូ​សក្ដានុព​ល​ដែល​​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ចូលរួម​ក្នុង​យុទ្ធនាការ​ និង​លើក​ទឹកចិត្ដ​ដល់​បេក្ខជន​មាន​សមត្ថភាព​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​ដាក់​ពាក្យ​ចូលរួម​កម្មវិធី​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល​នេះ។

លោក​បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា បន្ទាប់​ពី​ជាប់​វគ្គ​ជម្រុះ Judge Audition នៅ​ដំណាក់​កាលទី១ ​តាម​ទីតាំង​ទាំង ៦ រាជធានី​-ខេត្ដ បេក្ខជន​​នឹងធ្វើ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​បន្ដ​នៅ​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ដំណាក់កាលទី២ នៃ​​វគ្គ​ Battle Zone ហើយ​វគ្គ​នីមួយៗ​ នឹង​មាន​ការ​បង្រៀន ការ​អនុវត្ដ និង​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ ដើម្បី​ជម្រុះ​។

វគ្គទាំង ៧ នៃ Battle Zone រួមមាន Robotic & Solar Panels, Data Science, Financial Technology, AI, Digital Marketing and 3D Printing ដែល​ចាប់​ផ្ដើម​ពី​សប្ដាហ៍​ទី៦ រហូត​ដល់​សប្ដាហ៍​ទី១១​។

លោក ថូមីត បាន​និយាយថា​៖ «​បេក្ខជន ដែល​អាច​ឆ្លង​កាត់​វគ្គ​ទាំង៧ នឹង​មាន​ឱកាស​​ទៅ​កាន់​វគ្គ​ជម្រុះ​ពាក់​កណ្ដាល​ផ្ដាច់​ព្រ័ត្រ​ និង​វគ្គ​ផ្ដាច់​ព្រ័ត្រ​នៃ​ដំណាក់​កាលទី៣ ដើម្បី​គ្រង​តំណែង​ជយ​លាភី​នៃ​កម្មវិធី ​​បញ្ញ​វន្ដ​ឌីជីថល»។

លោកបន្ដ​ថា​៖ «​តាម​រយៈ​ការ​ផលិត​កម្មវិធី​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល ជា​លក្ខណៈ​កម្សាន្ដ​បែប​អប់រំ​មួយ​នេះ យើង​ជឿ​ជាក់​ថា ប្រជាជន​កម្ពុជា​នឹង​ងាក​មក​ចាប់​អារម្មណ៍​ចំណេះដឹង​ថ្មីៗ​ទាក់ទង​នឹង​ឌីជីថល ហើយ​វា​ក៏​នឹង​ក្លាយជាកាតាលីករ​មួយ​ដើម្បី​ឱ្យ​សិស្សានុ​សិស្ស និង​ប្រជាជន​ខ្មែរ​រិះ​រក​វិធីសាស្ដ្រ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ក្នុងការ​ទទួល​បាន​ចំណេះដឹង​ឌីជីថល​»។

ការ​កសាង​មាគ៌ា​ឆ្ពោះទៅកាន់​សង្គម​សេដ្ឋកិច្ច​ឌីជីថល​ដែល​ដឹកនាំដោយ​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល ពុំ​អាច​កើតឡើង​តែ​នៅ​ក្នុង​របង​នៃ​សាលា​រៀន ឬ​ជញ្ជាំង​នៃ​ថ្នាក់​រៀន​ប៉ុណ្ណោះទេ។ ប៉ុន្ដែ​វា​កើត​ឡើង​ចេញ​ពី​ទេពកោសល្យ​នៃ​បុគ្គល​ម្នាក់​ៗ ដែល​ត្រូវ​ការ​អេកូ​ស៊ីស​ស្ទែម​​ដ៏​សម​ប្រកប​សម្រាប់​ការ​ដុះ​ដាល។ នេះ​បើ​យោង​តាម​លោក សាន វឌ្ឍនា អនុរដ្ឋលេខា​ធិការ​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និងកីឡា។

លោក​បាន​ថ្លែង​ថា​៖ «​ដើម្បី​ក្លាយ​ជា​បុគ្គល​មាន​ទេពកោសល្យ ឬបញ្ញវន្ដ ពួកគេ​ត្រូវ​ឆ្លង​កាត់​ ៣ ដំណាក់កាល​សំខាន់​ៗ គឺ រក្សា​សក្ដានុពល​កំណើត​ពី​ធម្មជាតិ សមត្ថភាព​ដែល​ត្រូវ​ដុស​ខាត់​ក្នុង​ការ​អប់រំ និង​ការ​សម្រួច​សម្បទា​របស់​ខ្លួន​តាម​រយៈ​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​នៃ​ទេពកោសល្យ និង​ភាព​ឈាន​មុខ​នៃ​ទេព​កោសល្យ​»។

ភាព​ជោគជ័យ​របស់​កម្ម​វិធី​ គឺ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ជំនាញ និង​ការណែនាំ​របស់​ចៅក្រម រួមមាន​​លោកជិន ថូមីត ជា​ស្ថាបនិក និង​នាយក​ប្រតិបត្ដិ​ទីភ្នាក់ងារiDEN អ្នកនាង​ ស៊ូរ៉ូ ហ្សានិច ជា​ Partner Director ដែល​គ្រប់គ្រងលើ​ TikTok នៅ​កម្ពុជា អ្នកនាង ឡាយ ស៊ីវហ៊ួង ជានាយិកា​គ្រប់​គ្រង​ Dichi Academy និងលោក​ គក់ ចំរើន​ ជា​ប្រតិបត្ដិករ​ធនាគារ​ផ្ដោតលើ​គំនិត​ផ្ដួចផ្ដើម​យុវជន​។

ពួកគេ​និយាយថា​៖ «​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​គ្រាន់តែជាការ​​ធ្វើ​តេស្ដ​សមត្ថភាព​នៃ​វគ្គជម្រុះ​នីមួយៗ​។ យើង​មិន​មែន​ជ្រើសរើស​បេក្ខជនទូទៅ​ប្រទេស​ដែល​​ចេះ​គ្រប់​បច្ចេកវិទ្យា​មក​ប្រកួត​ប្រជែង​គ្នា​ទេ​។ យើង​ជ្រើសរើស​សិស្សានុសិស្ស​មាន​សក្ដានុពល និង​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ដ​ចំពោះ​ការ​រៀន​សូត្រ​មក​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​»។

បេក្ខភាព​មកពីទូទាំង​ប្រទេស​ ត្រូវ​ឆ្លង​កាត់​វគ្គ​ជម្រុះ​ជា​ច្រើន​ចាប់​ពី​ការ​សម្រាំង​ក្នុង​បញ្ជី (Application),Judge Audition ហើយ​បេក្ខជន​នឹង​ទទួល​បាន​ការ​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ធំៗ​ចំនួន ៧ សប្ដាហ៍​។

ចំពោះ​ការ​ចូលរួម​កម្មវិធីបញ្ញ​វន្ដ​ឌីជីថល​នេះ សិស្សានុសិស្ស​ត្រូវបានបែងចែក​ពេលវេលា​ច្បាស់​លាស់​រវាង​ការ​សិក្សា​នៅ​ចំណេះដឹង​ទូទៅ និង​ការ​បណ្ដុះបណ្ដាល​ផ្នែក​ឌីជីថល​ ដោយ​មិន​ឱ្យ​ជាន់​ម៉ោង​សិក្សា​របស់​ពួកគេ​ឡើយ​។

គណៈកម្មការទាំង ៤ នាក់​បាន​ឱ្យ​ដឹងថា​៖ «​ច្បាស់​ណាស់ អ្នក​ដែល​ទទួល​ជយលាភី ក្រៅពីការ​ទទួល​បាន​ប្រាក់​រង្វាន់​ និង​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​កម្រិត​អន្ដរជាតិ ពួកគេ​នឹងក្លាយជា​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល​របស់​កម្ពុជា​»។

លោក​រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍ និង​ទូរគមនាគមន៍បាន​ថ្លែង​ថា ក្រសួង​គ្រោង​សង់​​មជ្ឈមណ្ឌល​បច្ចេកវិទ្យា​ឌីជីថល​នៅ​គ្រប់​វិទ្យាល័យ​ទាំង ៥៨៨ នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​។

លោក ​វ៉ាន់ដេត បាន​បន្ដថា​៖ «​លើក​នេះយើង​ធ្វើ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​កម្រិត​វិទ្យាល័យ​ ហើយ​អនាគត​ យើង​នឹង​ធ្វើការ​ប្រកួត​ចាប់​ពី​កម្រិត​បឋម​សិក្សា​ឡើង​ទៅ​​។ ​បើ​យើង​សម្រេច​ការងារ​នេះ អនាគតគោល​នយោបាយ​របស់​យើង​ នឹង​បាន​ជោគជ័យ​ដោយសារ​អ្នក​ចេញ​ពី​សាលា​ក្លាយ​ទៅជា​ Digital Citizen ជាផ្នែក​មួយ​នៃ​ក្រប​ខ័ណ្ឌ​សេដ្ឋកិច្ច​សង្គម​ឌីជីថល​»។

យ៉ាងណា​មិញ លោក​ទទួល​ស្គាល់​ថា បច្ចុប្បន្ន​កម្ពុជា​នៅ​មាន​ការ​ខ្វះ​ខាត​ច្រើន​ចំពោះអ្នក​មាន​ជំនាញ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​នៅ​ពេល​ដែល​និន្នាការ​ពិភពលោក​កំពុង​តែ​រំកិល​ទៅ​រកបដិវត្ដកម្ម​ឌីជីថល​ ដោយសារ​ជំនាញ​ឌីជីថល​នេះ​នៅ​មិន​ទាន់​មាន​ប្រជាប្រិយ​ភាព​ក្នុង​ចំណោម​សិស្ស​-​និស្សិត​កម្ពុជា​។

លោក​បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា «​យើង​ផ្ដោតលើ​ចំណុចសំខាន់​ៗ​មួយ​ចំនួន​ដើម្បី​ឱ្យ​បញ្ញវន្ដ​ខ្មែរ​មាន​ទាំង​សញ្ញាបត្រ និង​សមត្ថភាព គឺការ​ផ្ដល់​អាហារូបករណ៍ដល់​សិស្ស​រៀន​ចប់​បាក់ឌុប និង​កម្មវិធី​បណ្ដុះបណ្ដាលអ្នក​​ជំនាញ​បច្ចេកវិទ្យាតាម​រយៈ​អាហា​រូប​ករណ៍​ទៅតាម​ទិន្ទេស​ និង​ការ​ស្នាក់​នៅ​ក្រោម​ថវិការបស់​ក្រសួង​ប្រៃសណីយ​ ក៏ដូចជា​ផ្ដល់​ការ​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ដល់​អ្នក​ជំនាញ​នៅតាម​ស្ថាប័នរដ្ឋ និង​ឯកជន​»។

លោក វ៉ាន់​ដេត​ រំពឹង​ថា នៅ​រយៈ​ពេល​ពី ៥ ទៅ ១០ ឆ្នាំទៀត ​កម្ពុជា​នឹង​មាន​ធនធាន​មនុស្ស​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស​លើ​ផ្នែក​បច្ចេក​វិទ្យា​ឌីជីថល​នេះ​។ 

ម្ចាស់​ជយ​លាភី​ពី​លេខ ១ ទទួលបាន​ថវិកា ១៥ លាន​រៀល អាហារូប​ករណ៍​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ពីសា​លា​អន្ដរជាតិ AUPP រយៈពេល ៤ ឆ្នាំ, ជយ​លាភី​ទី២ ទទួលបាន​ប្រាក់ ១០​ លាន​រៀល អាហារូបករណ៍​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​កម្រិត​អន្ដរជាតិរយៈពេល ៤ ឆ្នាំ និង​ចំណាត់​ថ្នាក់​ទី៣ ទទួលបាន​ប្រាក់ ៥ ​លាន​រៀល អាហារូបករណ៍​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​កម្រិត​អន្ដរជាតិ​រយៈពេល ៤ ឆ្នាំ​។​

​ក្រៅពី​ចំណាត់ថ្នាក់​ទី៣ ខាងលើ លោកវ៉ា​ត់​ដេ​ត បានផ្ដល់​រង្វាន់​ចាប់ពី​លេខ ៤ ដល់​លេខ ២០ ជាមួយ​ឧបករណ៍​កុំព្យូទ័រ​ ១ គ្រឿង និង​ប្រាក់ ៥០០ ​ដុល្លារ​។

សម្រាប់​សិស្សានុសិស្ស​ចាប់​អារម្មណ៍​កម្មវិធី​បញ្ញវន្ដ​ឌីជីថល​សូម​ចុះ​ឈ្មោះ​ក្នុង​តំណភ្ជាប់ https://forms.gle/37Hd5nrSAQU4bFCp6នេះ៕